Vanzarea numerelor de telefon este o practica ilegala

Deoarece in ultima vreme Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii a primit o serie de sesizari in care erau implicate numere de telefon vandute sau cumparate prin intermediul rubricilor de mica publicitate din presa sau de pe internet, ANCOM atrage atentia asupra faptului ca aceasta practica este ilegala.

Numerele de telefon sunt alocate exclusiv furnizorilor de servicii de telefonie, acestia fiind singurii care pot, la randul lor, asigna un numar de telefon utilizatorului final.

Scoaterea la vanzare, de catre un utilizator, a unui numar de telefon ce i-a fost asignat de un furnizor poate fi considerata o tentativa de frauda, furnizorul fiind indreptatit sa ia in acest caz o serie de masuri cum ar fi: oprirea furnizarii serviciilor prin intermediul respectivului numar, deconectarea numarului si introducerea acestuia in carantina pentru o perioada de timp sau returnarea utilizatorului final de drept, dupa caz.

Cei mai expusi riscurilor sunt insa cumparatorii acestor numere care, dupa ce platesc uneori sume ce pot atinge chiar si 1.000 de euro pentru un numar preferential, asa-numitul “numar de aur” sau “numar de platina”, pot descoperi, la un moment dat, ca numarul cumparat nu mai poate fi utilizat.

“Am avut sesizari privind numere de telefon cumparate de pe internet care s-au dovedit a fi numere portate cu nerespectarea dispozitiilor legale in vigoare. Cumparand un numar de la o persoana oarecare cumperi de fapt dreptul de folosinta al numarului respectiv, care apartine unui furnizor si pe care acesta poate oricand sa si-l recapete daca abonatul de drept nu a respectat conditiile in care numarul i-a fost asignat”, a precizat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Contractele incheiate de furnizori cu clientii lor, la fel ca si termenii si conditiile de utilizare a cartelelor preplatite care constituie tot un contract pe care utilizatorii se obliga sa il respecte la achizitionarea serviciilor, prevad faptul ca numerele sunt date in folosinta utilizatorilor pe perioada contractului sau pe perioada de valabilitate a cartelei, ele ramanand sub controlul furnizorilor, iar nerespectarea conditiilor de utilizare a numerelor alocate atrage dupa sine deconectarea acestora si incetarea furnizarii serviciilor.

Transferul unui numar de telefon intre doi utilizatori, cu toate drepturile si obligatiile care decurg din acest fapt,  este totusi posibil, dar se poate face numai cu acordul furnizorului si in conditiile stabilite de acesta, printr-un contract de cesiune.

(Sursa: ANCOM)

Comenteaza