Portarea numarului de mobil dintr-o retea in alta va dura maxim 3 zile

Decizia ANCOM privind modificarea conditiilor tehnice si comerciale de portare a numerelor de telefon a intrat in vigoare la data de 2 septembrie. Incepand cu aceasta data, termenul de activare a unui numar portat va fi de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii se reduce de la 10 la 3 zile lucratoare.

Decizia ANCOM reduce termenele in care furnizorii au obligatia sa realizeze activitatile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare. Astfel, termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la 4 zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.

Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare. Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare se reduce la 4 ore in loc de 5 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la 3 ore in loc de 4 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila).

In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe semestrul I din 2012 fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 30 de minute pentru numerele mobile.

In cazurile in care utilizatorul final si furnizorul acceptor stabilesc de comun acord o anumita data la care sa fie realizata portarea, durata intregului proces poate fi mai mare de trei zile, tinand cont de anumite circumstante specifice (corelarea realizarii portarii cu data la care expira contractul cu furnizorul donor, instalarea de infrastructura de acces etc.). Pentru a raspunde acestor cerinte, sistemul informatic utilizat pentru gestionarea proceselor de portare este unul flexibil.

In acelasi timp, abonatii vor avea posibilitatea de a refuza asignarea de catre furnizorul acceptor a unui numar de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat pana la momentul realizarii portarii. in situatia in care abonatii decid sa accepte un numar provizoriu, aceasta decizie prevede expres dreptul de a alege, in mod real, intre continuarea sau nu a relatiilor contractuale cu furnizorul acceptor, in eventualitatea in care procesul de portare nu se finalizeaza, respectiv de a fi informati, in mod corespunzator, asupra consecintelor alegerii lor.

Totodata, furnizorilor de servicii de comunicatii electronice le-au fost impuse obligatii suplimentare pentru evitarea portarilor abuzive.

In plus, in cadrul campaniei, ANCOM va pune la dispozitia utilizatorilor site-ului de socializare facebook.com o aplicatie prin care orice utilizator care si-a portat numarul isi poate anunta prietenii ca si-a schimbat operatorul de telefonie.

(Sursa: Ancom)

Comenteaza