Romanii nu sunt foarte familiarizati cu Internet banking-ul

La nivel global, exista o tendinta bine conturata de folosire a serviciilor financiare online insa, din pacate, Romania are una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin Internet din tarile CEE – 4% fata de 42% in Cehia, 34% in Austria sau 13% in Croatia. Numai Bulgaria se afla in urma noastra la acest capitol, cu 2% penetrare.

GfK Romania a investigat in studiul GfK FMDS 2011 obiceiurile de utilizare a serviciilor financiare online de catre romani in comparatie cu cele ale cetatenilor din alte tari ale Europei Centrale si de Est.

Dintr-o medie de 4,5 activitati derulate pe Internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare si amuzament, un numar foarte redus de utilizatori accesand Internetul pentru tranzactii. Astfel, dintr-un total de 9,6 milioane de romani care au un cont la banca, doar 4% isi verifica contul prin Internet banking si 3% fac tranzactii folosind acest serviciu online.

Un procent asemanator face plati online cu cardul (3%, fata de 9% in Austria) sau plati de pe telefonul mobil (1,6%, fata de 29% in Austria) și doar 3% au achizitionat un serviciu financiar prin intermediul Internetului.

Desi penetrarea Internetului in Romania este una dintre cele mai mici din regiune, exista inca suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale. Cu atat mai mult cu cat utilizarea telefonului mobil se afla in plin avant – nu numai ca raspandire, ci si ca intensitate – dar este folosit in principal pentru comunicare si distractie.

Peste jumatate dintre romani folosesc Internetul saptamanal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% au smartphone-uri.

(Sursa : GfK Romania)

Comenteaza