Peste 150.000 de numere portate intr-un an de zile

Daca in doua luni de cand a fost lansata portabilitatea numerelor de telefon (21 octombrie 2008), un serviciu conform caruia utilizatorii de telefonie pot sa isi pastreze acelasi numar de telefon atunci cand devin abonati ai altor furnizori, au fost portate aproximativ 15.000 numere, dupa un an, numarul acesora a ajuns la aproximativ 157.000.

portabilitatea

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a anuntat ca, dupa un an de portabilitate, 157.041 de utilizatori au optat pentru schimbarea furnizorului de telefonie, din care 105.745 numere de telefonie mobila (5 operatori) si 51.291 numere de telefonie fixa (26 operatori).

Operatorul de telefonie mobila care a primit cei mai multi clienti in urma portarii este Cosmote cu 38.204 numere, urmat de Vodafone  – 37.653, Orange – 28.154, RCS&RDS – 1.379 si Telemobil – 535 numere.

Operatorul de telefonie fixa care a primit cei mai multi clienti in urma portarii este UPC – 22.582, urmat de RCS&RDS – 9.959, Vodafone – 8.847, Orange – 4.657, Romtelecom – 3.185, Dial Telecom – 686, GTS Telecom – 443, New Com Telecomunicatii – 397, Euroweb – 109, Ines Group – 109, Telemobil – 80, Digital Cabla System – 56, Cobalt IT – 50, Media Sat – 33, Atlas Telecom – 22, Telcor – 20, Vip Net – 12, Iristel – 10, Datek Telecom – 8, Necc Telecom – 5, Cosmote – 3, A&G Communication – 2, Air Bites – 2, Canal S si World Telecom Network – 1.

Statisticile arata ca din numarul total de utilizatori de telefonie mobila care si-au portat numarul, 75% erau abonati pe baza de abonament si numai 25% erau abonati pe baza de cartela preplatita.

Judetul cu cele mai multe numere de telefonie fixa care au fost portate este Bucuresti – 13.077, urmat de Cluj – 4.067, Prahova – 3.170, Timis – 2.724, Bacau – 2.176, Brasov -2.068 si Galati – 2.035.

Au existat cazuri in care utilizatorii, 1395 utilizatori de telefonie mobila si 361 de utilizatori de telefonie fixa, si-au portat numarul de mai multe ori, dintre care 800 au revenit la furnizorul initial.

Iata ca din primul an in care a devenit disponibila, portabilitatea si-a atins scopul. Si acest lucru nu se vede neaparat din numarul de numere portate, ci din datele statistice referitoare la piata de comunicatii electronice. Operatorii si-au adaptat ofertele, au venit in intampinarea nevoilor clientilor lor, oferindu-le acestora diverse avantaje, fie pentru a-i pastra in propria retea, fie pentru a-i atrage. Asa cum am mai spus, informatiile pe care le avem indicafaptul ca astazi romanii vorbesc mai mult la telefon, platind insa mult mai putin, una dintre cauzele acestui fapt fiind si introducerea portabilitatii pe piata din Romania.“, a afirmat presedintele ANCOM Catalin Marinescu.

(Sursa: site-ul ANCOM)

Comenteaza