Informatiile prezente pe Internet influenteaza decizia de cumparare a consumatorilor

Cautarea de informatii pe Internet poate modifica decizia de cumparare in privinta unei marci sau a alteia, releva cel mai recent studiu multiclient GfK “Internetul si decizia de cumparare”.

Astfel, conform rezultatelor acestui studiu, 84% dintre utilizatorii romani de Internet din mediul urban au luat in considerare pentru cumparare alte marci decat cele pe care le aveau initial in minte, dupa ce au cautat informatii online.

Mai mult decat atat, 57% au si cumparat alte marci decat cele la care se gandisera initial dupa ce au cautat informatii pe Internet.

Tendinta este mai accentuata in cazul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 si 34 ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%).

“Odata cu adoptarea larga a Internetului in Romania, consumatorului i se deschid mai multe oportunitati de informare.  In loc ca optiunile sale sa se ingusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se intampla in modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, in cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc.

Acest fapt ajuta consumatorul sa ia cea mai buna decizie, dar, in acelasi timp, reprezinta o provocate pentru companii sa includa intr-un mod inteligent si eficient Internetul in mixul de comunicare”, declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

Internetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate in fiecare dintre industriile analizate in studiul GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto.

Atat mixul de surse de informare online si offline cat si tipurile de informatii cautate de utilizatori pe Internet difera insa de la o industrie la alta, in functie de caracteristicile fiecarui produs sau serviciu: adresabilitate, tangibil sau intangibil, cu un pret mai ridicat sau mai scazut, care necesita un grad mai mare sau mai mic de planificare etc.

Studiul GfK “Internetul si decizia de cumparare” ofera informatii despre implicarea Internetului in procesul luarii deciziei de cumparare pentru pietele enumerate mai sus, analizand comportamentul concret pentru ultimul produs cumparat. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania, cu varsta cuprinsa intre 18 si 54 de ani.

(Sursa: GfK)

Comenteaza