In competitia GPeC 2012 participa anul acesta 90 de magazine online

Inscrierile la cea de a 7-a editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) au luat sfarsit pe 18 Mai. Anul acesta un numar de 95 de magazine online au completat formularul de participare, dorindu-si intrarea in competitie. Potrivit organizatorilor, dintre acestea 90 au ramas in cursa finala intrunind cumulativ criteriile de preselectie, axate pe respectarea legislatiei in vigoare si a bunelor practici in comertul electronic.

Potrivit organizatorilor, competitia va fi acerba pe categoria “Fashion“, unde sunt inscrise nu mai putin de 21 de magazine online care vand articole de vestimentatie. De asemenea, categoria de “IT&C” numara 20 de magazine participante, iar in top 3 se regaseste si categoria de “Cadouri si Bijuterii” cu 8 magazine inscrise.

“Este foarte interesanta structura magazinelor de anul acesta, intrucat ne demonstreaza cresterea semnificativa a segmentelor de piata dedicate femeilor: fashion, bijuterii, dar si articole pentru copii. IT&C-ul a ramas constant de la un an la altul, intotdeauna aceasta categorie numarand destul de multi participanti la GPeC”, spune Andrei Radu.

O alta statistica interesanta este impartirea pe grupe de concurs a magazinelor inscrise la GPeC, astfel: 30 de magazine Start-up (cu o vechime mai mica de 1 an); 53 de magazine Experienced (cu o vechime mai mica de 2 ani sau mai mare de atat – dar care nu au intrunit criteriul de traffic ranking Alexa pentru a se incadra in grupa Professional) si 7 magazine Professional (mai vechi de 2 ani si cu traffic ranking Alexa mai mic de 200.000).

Anul acesta vom avea ocazia sa vedem in concurs si magazine care activeaza pe pietele externe

Organizatorii GPeC 2012 spun ca au avut parte si de suprize extrem de placute. De pilda, este primul an in care s-a inscris in competitie un magazin online care activeaza pe piata din Germania. De asemenea, categoria “Turism” inregistreaza anul acesta 4 nume de notorietate din randul operatorilor cunoscuti publicului larg: Eximtur, eSky, VelTravel si Tripsta.

In ceea ce priveste indeplinirea criteriilor de preselectie, dar si calitatea site-urilor inscrise la GPeC 2012, Andrei Radu declara: “Daca ma uit la nivelul magazinelor inscrise la prima editie a Galei (cea din 2006), acesta este net inferior fata de 2012. Tot mai multe magazine sunt acum orientate catre client, respecta regulile de usability si au inteles ca bunele practici le ajuta sa castige increderea consumatorilor in cumparaturile online. Este firesc sa existe aceasta evolutie si speram ca avem si noi contributia noastra prin standardele pe care le-am crescut de la un an la altul in competitia GPeC.”

Cele 90 de magazine inscrise la GPeC 2012 sunt jurizate de 17 specialisti din domeniu, prima etapa de jurizare urmand sa se incheie pe 12 iunie 2012, urmand ca in zilele de 14 si 15 iunie magazinele online sa se intalneasca fata in fata cu juratii pentru a le fi explicate notele si pentru a primi recomandari, in asa fel incat sa isi creasca afacerea. Intalnirile GPeC vor avea loc in Bucuresti, la Orange Concept Store.

De asemenea, incepand de ieri, 6 iunie 2012, magazinele participante care nu erau deja inscrise in TRUSTED.ro, au inceput sa primeasca Marca de Incredere care certifica faptul ca intrunesc standardele de preselectie (bunele practici in comertul online romanesc). Potrivit organizatorilor, in cursul zilei de astazi, toate magazinele vor primi atestarea pentru a o afisa pe site-urile proprii.

Comenteaza