Facebook lanseaza Graph Search, propriul instrument de cautare in retea

Graph Search este cel mai nou instrument de cautare lansat de celebra retea de socializare Facebook.

Acesta va permite utilizatorilor sa afle mai usor ce recomandari fac prietenii lor, sau ce impresii au despre un anumit loc pe care l-au vizitat. De exemplu, vei putea cauta pe Facebook “Restaurante din Londra la care au fost prietenii mei” sau “Persoane carora le place sa mearga cu bicicleta din acelasi oras cu mine” si altele asemenea.

“Graph search este destinat sa ofere raspunsuri precise unor intrebari foarte exacte, nu va furniza link-uri catre site-uri unde s-ar putea sa gasesti raspunsul”, a declarat Mark Zuckerberg, CEO-ul si fondatorul Facebook. El a facut astfel clar distinctia intre noul instrument oferit de Facebook si Google sau alte motoare de cautare.

fb graph search

Insa, in ciuda comentariilor lui Zuckerberg, analistii internationali prevad ca Graph Search ar putea deveni un competitor serios pentru Google daca va fi implementat cu rigurozitate.

Unul dintre cele mai dezbatute subiecte de pana acum in privinta Facebook a fost in ce mod va utiliza imensa baza de date furnizata de like-urile, postarile si comentariile utilizatorilor sai.

people

Introducerea acestui instrument de cautare este primul pas indraznet catre dezvoltarea pe viitor a retelei de la listarea pe bursa a companiei.

Deocamdata, Graph Search este in versiune Beta si te poti inscrie aici pe lista de asteptare pentru a-l testa.

(Sursa: Facebook)

Comenteaza