Detinatorii de smartphone-uri fac mai multe cumparaturi online

Conform unui studiu efectuat recent de catre Gfk cu privire la utilizarea serviciilor de telefonie fixa si mobila in Europa Centrala si de Est 14% dintre detinatorii de telefoane mobile din Europa Centrala si de Est detin un smartphone.

Numarul celor care navigheaza pe Internet de pe telefonul mobil pare a fi proportional cu procentul de detinatori de smartphone-uri.

Acest grup progresiv de consumatori starneste interesul retailerilor, deoarece detinatorii de telefoane inteligente reprezinta 31% dintre persoanele care fac cumparaturi online. Acestea sunt principalele concluzii ale  CEE Telco Industry Report 2011, un studiu international derulat in 15 tari din Europa Centrala si de Est, pe un esantion total de peste 15.000 respondenti.

Totodata, 75% dintre detinatorii de smartphone din regiunea Europei Centrale si de Est acceseaza retelele sociale pentru a comunica cu alte persoane.

La o privire mai atenta, cea mai mare incidenta a detinatorilor de smartphone este intalnita in Slovenia, Turcia si Lituania, in timp ce in tari precum Slovacia, Ucraina si Romania procentul detinatorilor de astfel de modele este modest.

Numarul barbatilor care detin telefoane inteligente depaseste cu putin (3%) numarul femeilor. Totusi, aceasta nu inseamna ca aceste gadget-uri sunt preponderent destinate barbatilor. In tari precum Lituania, Letonia si Rusia, proportia barbatilor si a femeilor care detin smartphone-uri este comparabila. Totusi, in Slovenia si in Cehia, telefoanele inteligente sunt mai degraba detinute de barbati.

Detinatorii de telefoane inteligente reprezinta un target atractiv pentru industria publicitatii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare in comparatie cu detinatorii de telefoane clasice. In contrast cu acestia, detinatorii de smartphone sunt mai activi in accesarea internetului de pe telefonul mobil si prezinta un interes mai mare fata de serviciile online, cum ar fi cumparaturile online sau internet banking.

In general, mai putin de 20% dintre utilizatorii de internet din aceasta regiune a Europei fac cumparaturi online. In  Cehia, unde achizitiile online  sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populatia online cauta chilipiruri. Slovacia si Slovenia sunt de asemenea lideri in regiune in privinta cumparaturilor online. In acelasi timp, exista loc de dezvoltare pe aceasta zona in tari precum Turcia, Ucraina si Kazahstan, tari cu o utilizare timida a cumparaturilor online.

(Sursa: GfK)

Comenteaza