De ce parasesc vizitatorii site-urile magazinelor online fara sa cumpere?

Magazinele online care se vor inscrie in competitia GPeC 2012 (Gala Premiilor eCommerce) vor avea ocazia de a afla motivele pentru care utilizatorii ies din site-urile lor fara sa finalizeze tranzactia.

“Voice of Customer” este denumirea data de organizatorii GPeC tool-ului folosit pentru a obtine feedback-ul vizitatorilor magazinelor inscrise in competitie.

“Rata de conversie medie in comertul electronic romanesc este de 1%. Acest lucru inseamna ca 99% din vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie. La GPeC 2012 magazinele inscrise in competitie vor putea sa afle care sunt motivele de abandon ale cosului de cumparaturi, dar si gradul de satisfactie al propriilor utilizatori vis-à-vis de site-ul in sine si cum raspunde acesta nevoilor lor”, spune Andrei Radu, fondatorul Galei Premiilor eCommerce.

Pe scurt, magazinele inscrise la GPeC 2012 vor avea la dispozitie un tool pe care il pot implementa in site-urile lor. Instrumentul este neintruziv pentru utilizatori si nu colecteaza informatii confidentiale de la comercianti. Acesta nu face altceva decat sa livreze un sondaj care contine 4 intrebari (4Q) in momentul in care utilizatorii ies din cosul de cumparaturi inchizand browser-ul.

De asemenea, modulul de 4 intrebari se aplica si utilizatorilor care au navigat prin site-ul magazinului, dar au ales sa il paraseasca fara sa faca nicio actiune de cumparare.

Tehnica este folosita cu succes de specialistii internationali in optimizarea conversiilor precum Avinash Kaushik.

Potrivit organizatorilor, astfel de survey-uri au fost aplicate de doar cateva magazine online romanesti, iar rezultatele au fost spectaculoase. “In cateva saptamani, fara niciun fel de incentive, magazinele au strans peste 1.000 de raspunsuri care le-au ajutat sa isi identifice problemele si sa le remedieze pentru a-si creste rata de conversie“, spune Andrei Radu. “Orice magazin poate implementa acest tool pentru binele afacerii lui dar noi, in plus, le oferim comerciantilor inscrisi la GPeC 2012 si un benchmark pe industrie – adica le spunem unde se situeaza ca medie in raport cu magazinele de acelasi profil. Evident, fara a nominaliza site-urile concurente”, conchide Radu.

Asadar, magazinele online mai au la dispozitie doar 2 zile pentru a se inscrie in competitie la Gala Premiilor eCommerce 2012, deadline-ul fiind ziua de 18 mai, la ora 11:59 PM.

Pentru informatii complete si formularul de inscriere, viziteaza website-ul Galei.

(Sursa: GPeC)

Comenteaza