Comertul online din Romania este in crestere cu 30 % fata de anul trecut

Comertul online se dezvolta intr-un ritm alert in Romania si va ajunge la 3,6 miliarde de euro in 2018 cu o crestere de 30 % comparativ cu anul 2017, procent semnificativ mai mare fata de media europeana, in contextul in care extinderea in online reprezinta o oportunitate de mentinere a afacerii in fata marilor lanturi comerciale, potrivit datelor furnizate de Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO).

Legislatia din Romania este invechita, ceea ce poate impiedica dezvoltareaa comertului online in actualul context global, considera directorul executive al ARMO, Florinel Chis.
“De aceea, este nevoie de actualizarea legislatiei existente dinaintea intrarii Romaniei in Uniunea Europeana conform directivelor europene in vigoare, astfel incat sa existe conditii similare pentru comerciantii romani si cei internationali”, a declarat Florinel Chis.

Conform INS, Romania are o populatie de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se incadreaza in categoria de varsta 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet. Conform unui studiu Kantar Millward Brown, pana in 2018, in Romania au fost inregistrati 8,28 milioane de cumparatori online.
“38 % dintre romani au facut cumparaturi online cel putin o data, in ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte tari europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croatia (29%) si Bulgaria (26%)”, se arata in comunicat.

Comertul online a devenit generator de businessuri, iar extinderea in online fiind oportunitatea de mentinere a afacerii in fata marilor lanturi comerciale, potrivit ARMO.
“Numarul magazinelor online active din Romania s-a dublat de la 7.000 in 2017, la 14.000 in prezent. Se estimeaza ca in 2019 numarul acestora va creste cu aproximativ 7%, iar astfel vor fi 15.000 de magazine online active. Vanzarile pentru categoriile fashion, home&deco, jucarii, casa si gradina, produse pentru copii, au un potential de crestere ridicat in urmatorii ani”, se arata in comunicat.

Totodata, 25% dintre romani prefera sa plateasca cumparaturile cu cardul, iar acest procent este in crestere comparativ cu anul trecut. Conform studiului Kantar Millward Brown din 2018, cumparatul produselor de pe dispozitive mobile a ajuns la un procent de 57,3% cu tendinta de crestere.

(Sursa: ARMO)

Comenteaza