Clientii noteaza cele mai bune magazine online romanesti

Cea de a VI-a editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) se apropie cu pasi repezi, evenimentul urmand sa aiba loc in data de 22 noiembrie 2011 la Crystal Palace Ballrooms. Pana atunci, magazinele online inscrise in competitie mai au de trecut o proba de foc pentru ca in saptamana 7-14 noiembrie vor fi testate si analizate de cateva sute de consumatori obisnuiti, cei care cumpara in mod constant de pe internet.

Editia din acest an a Galei Premiilor eCommerce 2011 este cea mai complexa editie de pana acum, organizatorii ridicand semnificativ gradul de dificultate al competitiei.

“GPeC nu a fost niciodata floare la ureche, dar anul acesta magazinele participante au trecut printr-un amplu si dur proces de evaluare: au fost acceptate doar daca respecta legea si bunele practici, au fost analizate de 3 ori de catre specialisti pentru a urmari evolutia lor in timp, sunt supuse la teste de neuromarketing si sunt notate de sute de consumatori obisnuiti prin prisma lor de clienti finali”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei.

Potrivit organizatorilor, panel-ul de jurati consumatori a fost selectat din baza de date a respondentilor de la “Studiul privind Dezvoltarea Comertului Electronic din Romania”, derulat in decembrie 2010 tot de echipa Link 2 eCommerce.

Prin procesul de selectie, au fost alesi doar internauti care cumpara regulat de pe internet si care viziteaza frecvent site-urile de comert electronic, acestia fiind cei mai in masura sa compare magazinele si sa acorde note.

Astfel, in saptamana 7-14 noiembrie, cele peste 60 de magazine participante la GPeC vor fi evaluate de catre juriul care are sarcina de a analiza fiecare site, urmarind 6 criterii de evaluare: care este impresia generala asupra site-ului; cu cata usurinta se navigheaza pe site si cat de usor poti gasi un produs; calitatea descrierii produselor; usurinta gasirii informatiilor despre pret, livrare, garantii, stoc etc.; usurinta procesului de comanda online; gradul de satisfactie in raport cu experienta de cumparare.

“Incepand cu anul 2009, am hotarat sa facem o medie intre notele acordate de specialisti si cele oferite de consumatorii obisnuiti. Pana la urma, end-user-ul are cel mai greu cuvant de spus, iar experienta de cumparare conteaza enorm pentru succesul unui magazin online. Pe de alta parte, specialistul are ochiul format si stie exact atributele unui magazin performant. De aceea ambele opinii reflecta, de fapt, realitatea si tocmai din acest considerent avem doua jurii diferite la GPeC 2011”, explica Andrei Radu.

Efortul consumatorilor de a evalua responsabil magazinele inscrise la GPeC nu ramane nerasplatit. Organizatorii ofera premii deloc neglijabile ce vor fi acordate prin tragere la sorti, iar castigatorii vor fi anuntati public in seara desfasurarii Galei, pe 22 noiembrie. Astfel, norocosii jurati consumatori pot castiga: un notebook Toshiba Satellite L750-11W; un televizor plasma Panasonic TX-P42C3 ; un
telefon mobil Samsung Galaxy Ace S5830.
Pe langa premiile oferite de GPeC, magazinul online www.f64.ro pune la bataie 10 x vouchere in valoare de 100 lei fiecare pentru cumparaturi de minim 200 lei din magazin, iar www.cartuse-imprimante.net ofera 1 x imprimanta multifunctionala HP DeskJet 2050 in valoare de 196 lei.

Potrivit organizatorilor, lista sponsorilor este deschisa pentru oricine doreste sa contribuie la aceasta actiune, neexistand un prag valoric minim pentru premiul oferit.

Evenimentul este organizat de Link 2 eCommerce si sustinut de: BRD-GSG, Orange, UIS, FAN Courier, Advanced Ideas, ePayment, EuroWeb.

Parteneri media: Ziarul Financiar, Business Magazin, Gandul, Mediafax, go4it, Elevate, IAB Romania, 2Parale, ROL.ro, ShopMania, Price.ro,  SmartBuy, Trafic.ro, ZeList, LTV.ro, ComunicateDePresa.ro.

(Sursa: GPeC)

Comenteaza