Ce s-a discutat la Conferintele Nationale de e-Commerce 2013

Cele doua zile de Conferinte Nationale de e-Commerce 2013 (27-28 mai, Crystal Palace Ballrooms) au adunat  aproximativ 270 de participanti in fiecare dintre cele doua zile, participanti ce au primit de la specialistii invitati sfaturi, informatii despre metode de crestere a conversiilor, indrumari privind optimizarea site-ulor magazinelor etc.

Cei peste 30 de speakeri si traineri care au participat la conferinte au dezbatut teme importante pentru cei care activeaza in piata de comert electronic: situatia actuala a pietei, plati online, servicii de curierat, marketing online, marketing afiliat, SEO, PPC, Analytics, social media, e-mail marketing, perspectiva marilor jucatori asupra comertului online.

digest5

Conferinta propriu zisa, care a avut loc pe 27 mai a fost o zi a prezentarilor, cei 25 de vorbitori reprezentand companii de top precum: VISA, MasterCard, RomCard, Orange Romania, Banca Transilvania, PayU, MobilPay, METRO Cash&Carry, ARABESQUE, Cargus, FAN Courier, DPD Romania, NORIEL, evoMAG, Oktal, Paravion, Elefant, LaFemme, Daedalus Millward Brown, ING Bank etc.

„Marketingul afiliat nu trebuie sa canibalizeze marketingul traditional, ci trebuie sa-i fie complementar, in cadrul afacerii” – Evghenii Geno Prussakov, Affiliate Marketing Expert

Invitatul special Evghenii Geno Prussakov, Affiliate Marketing Expert a insistat pe faptul ca marketingul afiliat nu trebuie sa canibalizeze marketingul traditional, ci trebuie sa-i fie complementar, in cadrul afacerii. Invitatul a detaliat etapele managementului unui program de afiliere: recrutarea, activarea, comunicarea si optimizarea.

Prusakov a atins in prezentare si aspecte concrete ale promovarii in e-commerce si a scos in evidenta cateva greseli frecvente in privinta bannerelor: o grafica proasta, caractere ilizibile, numarul de telefon pe bannere, animatie excesiva, contrast prea mic intre litere si fond.

Speaker-ul a insistat pe faptul ca trebuie sa-ti spionezi concurenta, sa te imprietenesti cu ea pe Facebook si pe Twitter si sa-i urmaresti activitatea.

A doua zi a adus participantilor opt workshop-uri in paralel, pe teme precum: Analytics, SEO, Social Media, Pay Per Click Advertising, E-Mail Marketing, Aspecte legislative discutate de reprezentantii ANPC, Marketing Afiliat, dar si un Laborator de E-Commerce (exemple concrete pentru magazinele online care sa le ajute sa vanda mai mult).

In cadrul workshop-ului “Protectia consumatorilor fata in fata cu magazinele online“, moderat de Bogdan Manolea (co-fondator TRUSTED.ro), s-a discutat despre drepturile consumatorilor romani in context european, reclamatii fondate si nefondate si necesitatea adaptarii legislatiei la e-commerce-ul modern.

De asemenea, s-au dat raspunsuri la intrebari precum:

– Ce se intampla daca un consumator comanda un produs cu un pret evident gresit din magazinul meu?
– Trebuie sa accept la returnarea produselor in 10 zile un produs folosit?
– Pot sa cer returnarea produselor in acelasi ambalaj? Cu etichetele intacte? Fara zgarieturi? Cu acelasi transportator?
– Am reguli suplimentare daca vand online in strainatate?
– Pot sa vand online persoanelor sub 18 ani?
– Poate un magazin sa ceara o comanda minima?

Cele doua zile de conferinta s-au incheiat cu modulul de networking si business deals “E-Commerce Zone“, in cadrul caruia furnizorii de servicii si solutii e-commerce si-au prezentat oferta in fata magazinelor online participante.

Comenteaza