A crescut numarul de utilizatori de Internet in Romania

In ultimii doi ani, numarul celor care utilizeaza Internetul in Romania a crescut cu 8% conform unui studiu despre obiceiurile de utilizare a Internetului in tara noastra realizat de GfK Romania.

Rezultatele arata ca incidenta in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani a fost de 48.7% in 2012, in crestere cu 8.4% fata de anul 2010.

Procentul femeilor care utilizeaza internetul cunoaste o crestere mai mare decat cel al barbatilor. in 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.

romani pe net

Si in mediul rural s-a inregistrat o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 – cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala. in ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6.7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani. Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.

Atunci cand se refera la educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.

Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania: “Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital.”

Si mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 – cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala. in ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6.7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani. Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.

Atunci cand se refera la educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.

Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania: “Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital.”

(Sursa: GfK Romania)

Comenteaza